fbpx

За ознакою статі. Як правильно скаржитися на сексизм в рекламі, політиці та офісі

Якщо ви колись помічали рекламу, де роздягнені чоловіки та жінки рекламують товари, аж ніяк не пов’язані з голим тілом чи сексуальними стосунками; якщо стикались з тим, що на роботу обов’язково шукають жінку (або чоловіка) і це ніяк не пов’язано з робочими обов’язками; якщо чули, що справжні чоловіки не плачуть, зате жінки — дуже емоційні, вітаємо — ви знаєте, що таке сексизм.

В Україні з цим не все добре: у 2017 році ГО Ліга захисту прав жінок «Гармонія рівних» оцінила рівень сексизму й мізогінії (ненависті до жінок) в Україні на 7,1 бала з 10. Найчастіше від нього страждають жінки, але і чоловіки теж. 

Від сексизму програють всі: ті, кому це кажуть безпосередньо, і суспільство загалом. Тож з сексизмом треба боротися. І, на щастя, для цього є різні інструменти. «Куфер» пояснює, як саме це робити, щоб це приносило результат.

Реклама

4 березня 2021 року Верховна Рада в першому читанні прийняла законопроєкт «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі». Новий законопроєкт передбачає:

  • тепер у законі з’явиться визначення дискримінаційної реклами;
  • у рекламі заборонять виставляти одну стать кращою, ніж інша;
  • використовувати сексуалізоване зображення, коли в цьому немає потреби;
  • заборонять жести, звуки, слова, що натякатимуть на сексуальний контекст, демонстрацію насильства за ознакою статі;
  • посилять відповідальність за сексизм у рекламі.

Але до цього моменту в українській рекламі встигло накопичитись достатньо сексизму, щоб у ньому сформувалися типові образи. 90% дискримінаційної реклами в Україні стосується жінок. Оксана Кісь, антропологиня та гендерна дослідниця, виділяє кілька стереотипних шаблонних образів жінок у рекламному просторі.

«Турботлива матуся» завжди присвячує себе дітям, вона по вуха в домашній роботі і мріє лише про те, як покращити побут. «Щаслива домогосподарка» мріє лише користуватися новою побутовою хімією, технікою і всіляко догоджає чоловікові.

Продовження матеріалу читайтет ТУТ

Програма «Амбасадори розмаїття у Прикарпатті» реалізується Молодіжною організацією «СТАН» в рамках проєкту «СТАН Амбасадори розмаїття 2020: локалізація» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та в рамках проєкту «Амбасадори Розмаїття у Прикарпатті ― антикрихка підтримка вразливих груп та громадських активістів» через регрантингову схему підтримки Форуму громадянського суспільства Східного Партнерства за кошти Європейського Союзу в межах підтримки громадянського суспільства в регіоні.

В рамках цієї регрантингової схеми ФГС СхП підтримує проєкти своїх членів, які сприяють досягненню місії та цілей Форуму. Гранти доступні для громадських організацій з країн Східного Партнерства та ЄС. Ключові сфери підтримки є: демократія, права людини, економічна інтеграція, довкілля й енергетика, контакти між людьми, соціальна та трудова політика.