fbpx

Ефективній співпраці з медіа навчали ВЕТЕРАНів_Ок ТА АКТИВІСТів_ок 

Висвітлювати події так, щоб про них знали всі, навчали на черговому зумінарі від громадської організації “СТАН”. Навчання відбулося в межах десятиденного онлайн-марафон із проєктного менеджменту, маркетингу та особистого розвитку для активних ветеранів_ок, їхніх родин, громадських діячів_ок та волонтерів_ок, котрі працюють з військовими. 

Перетворюємо ЗМІ на союзників

Медіа допомагають ініціативі або громадській організації стати більш помітною в інформаційному просторі. Що це дасть? Збільшиться впізнаваність, зросте довіра та покращиться репутація.

Не бійтесь вибудовувати партнерства з місцевими редакціями. Журналісти постійно шукають теми для якісного матеріалу. Якщо ви  “підкинете” їм тему або надішлете анонс вашої події, то це може перетворитися на довгострокову ефективну співпрацю.

Прості кроки

  • як побудувати ефективну співпрацю зі ЗМІ
  • систематизуйте базу контактів
  • познайомтесь з необхідними людьми
  • підтримуйте контакти
  • запрошуйте на всі заходи
  • робіть репости матеріалів

Як запросити журналістів на подію, щоб вони прийшли?

Навіть якщо ви робите дуже круті проекти, а на ваші події не приходять журналісти, варто подумати у чому справа і проаналізувати, чи все ви робите правильно, запрошуючи їх. 

Ось перелік порад для ефективної співпраці:

– подбайте про “правильне” місце. Локація має відповідати події та бути зручною для фото- та відеозйомки. Перевірте напередодні чи вона дійсно підходить і до неї є вільний доступ;

– комфортний час та день. Не варто призначати зустріч з журналістами надто рано або пізно. Також аналізуйте, які події, крім вашої, можуть відбуватися в цей день аби не конкурувати з ними.

– запрошуйте вчасно. Якщо ви запросите журналістів “на завтра” у їхньому списку справ може не виявитись місця для вас.

– зрозумілий прес-реліз. Дайте журналістам інформацію від якої вони зможуть відштовхуватися при створенні новин. Також це допоможе уникнути помилок у назвах та прізвищах.

– не забувайте про динаміку події. Подумайте, що ви можете запропонувати для відео та фото.

– не переборщіть з кількістю поданої інформації. Говоріть зрозумілими словами. Так, щоб вас могли зрозуміти читачі, глядачі та слухачі.

– призначте відповідальну людину, яка відповідатиме за

зустріч журналістів, роздачу прес-релізів. 

– якщо можливо, зробіть реєстраційний лист. Це допоможе співпрацювати далі.

– підготуйте додаткові матеріали, якщо це допомагатиме журналістам якісніше підготувати свій сюжет чи написати новину.

– відслідковуйте оприлюднені матеріали. Це дозволить легше робити звіти для донорів. Також це може стати контентом для ваших сторінок чи сайтів.

Як організувати подію, яку хочеться висвітлити у ЗМІ?

Навіть найкращі ідеї може затьмарити не до кінця продумана їх реалізація. А якщо вам потрібен медійний розголос, то варто зважити на деякі моменти, які неодмінно треба передбачити при організації акції чи флеш-мобу.

– Зручне місце  – запорука успіху вашої події. Якщо це можливо, організовуйте її в центрі.

– Оцініть місце, чи немає поблизу руху транспорту або будівельних робіт, які можуть заважати.

-Подумайте заздалегідь або навіть проконсультуйтеся зі знайомими журналістами, як краще знімати чи фотографувати вашу подію.

– Не затягуйте з тривалістю події. Інакше всі втомляться і втратять інтерес.

– Пам’ятайте про інтерактив (малюнки на асфальті, ігри, спільні дії. Камери це люблять.

– Перед початком події розкажіть учасникам про що йдеться, щоб люди могли чітко зрозуміти що відбувається і могли дати зрозумілий коментар.

– Не затягуйте початок. 

– Не робіть акції дуже часто. Журналісти втомляться від вас.

Як створити хороший прес-реліз?

  • варто писати як новину, газетну замітку, яку одразу можна розмістити на ресурсі
  • писати так, щоб зацікавити журналіста, змусити його не переключити погляд на інший інфопривід
  • має відповідати на питання: Хто? Що? Де? Коли? Чому? Як?

З чого складається прес-реліз?

  • Місткий заголовок, який чіпляє за «гачок»…
  • Лід (вріз) – перший абзац прес-релізу на 2-3 речення, що розкриває суть заголовка (що, де, коли?)
  • Деталі (більше розкрити саму подію, додати відомості, заглибитися у проблему тощо)
  • Цитати причетних (організаторів, експертів, партнерів тощо): недовгі, чіткі, без пафосу, які б яскравіше розкривали тему
  • Актуальні контакти, за якими з вами можна зв’язатися
  • кілька якісних фото з події.

Зумінар відбувся у межах проєкту “Підтримка реінтеграції ветеранів конфлікту на сході України та їхніх сімей”, який впроваджує Міжнародна організація з міграції та реалізує у Львівській області Молодіжна організація “СТАН” за фінансової підтримки Європейського Союзу.