
Бути помітними та досягати цілей неможливо без ефективного медіа-менеджменту. Це стосується як бізнесу так і громадської діяльності. Тож під час третього “зумінару” учасникам та учасницям розповіли про дієві інструменти та перевірені методики про те, як зрозуміти свою цільову аудиторію, як задовольняти її потреби, чому важливо бути унікальними на ринку та як комунікувати про свою унікальність. Організувала онлайн-навчання громадська організація “СТАН” для для активних ветеранів_ок, їхніх родин, громадських діячів_ок та волонтерів_ок, котрі працюють з військовими.
Якщо узагальнити то медіа-менеджмент вирішує такі питання: чи знають про нас люди, хто і що про нас знає та як це допомагає нам досягати наших цілей.
Відповідно у бізнесі інформаційна діяльність допомагає продавати та здобувати конкурентну перевагу. У громадській діяльності підвищити впізнаваність і вплив, розширювати мережу активістів_ок та волонтерів_ок.
Розуміти як розбудовувати бренд важливо не лише бізнесу, а й громадському сектору. Бо і там, і там є таке поняття, як конкуренція. У зв’язку з цим варто знати про її рівні:
1 Рівень. Якісний:
“Наш сир смачніший, дешевший, його більше в упаковці“
2 Рівень. Ціннісний:
“Ми готуємо італійські страви з українських продуктів”
3 Рівень. Цінності, які асоціюються з брендом важливіші за сам продукт:“Все буде Coca-cola!”
Не менш важливо знати свою цільову аудиторію, адже чим краще ви її знаєте, тим менше витрачаєте коштів на рекламу.
Як визначити ЦА?
Крок 1. Подумайте, кому потрібен ваш продукт/чиї проблеми вирішує ваш проєкт? Кому конкретно? Відповідь “усім” – це зливання бюджету. Думайте далі.
Крок 2. Пропишіть вік, стать, платоспроможність, географію, пріоритетні цінності, цілі, інтереси представника цільової групи.
Крок 3. На основі цієї інформації складіть портрет кожної цільової групи.
Крок 4. Коли ви детально описали цільові групи, пропишіть
Клієнти або аудиторія обиратиме саме вас, якщо ви створите унікальну торгову пропозицію (УТП). Тут йдеться про характиристики вашого товару чи послуги, якими ви вигідно відрізняєтесь від конкурентів.
Увага ! Це мають бути важливі для споживача характеристики.
? Де їх взяти?
Перший спосіб. Дослідити свій товар чи послугу; дослідити товар чи послугу конкурентів; виявити характеристики які вас вигідно відрізняють.
Другий спосіб (якщо перший не спрацював).Дослідити товар чи послугу конкурентів; звернути увагу на негативні вігуки; виправити недоліки у своєму товарі чи послузі, тим самим, створивши унікальну характеристику
Для створення УТП корисними будуть орієнтири від експерта з копірайту Дениса Каплунова:
1.Чітке нішування. “Усі подарунки по 100 грн”, “Продукти з Італії”
2.Унікальний товар (головна умова – відсутність аналогів). “Зум-бесіди з зірками спорту”, “Тир із середньовічною зброєю”
3.Унікальний додатковий сервіс. “Купуєш місце у VIP-ложі – отримуєш вечерю зі спікером”, “Кожен день новий коктейль”
4.Орієнтація на конкретну групу клієнтів. “Курс ораторства для публічних людей”, “IT-академія для дівчат”.
5.Унікальна ознака, що відрізняє нас з-поміж конкурентів. “Тверезі вічливі сантехніки”, “Таксі, де за кермом жінки”, “Висотні роботи від професійних альпіністів”, “Велика піца за ціною маленької”
6.Ознака лідера.“Газета — бестселлер”, “No1 після грудного молока”
7. Високий результат, який ви можете довести. “За 7 років випускники автошколи не заплатили жодного штрафу”, “87% наших студентів знаходять роботу протягом 3 місяців”
Рекомендовані книги:
Денис Каплунов “Нейрокопирайтинг”
Роберт Мак-Кі, Томас Джерас “Сторіноміка”
Корисні посилання:
https://kaplunoff.com/blog/marketing-i-prodazhi/77-primerov-utp
Зумінар відбувся у межах проекту “Підтримка реінтеграції ветеранів конфлікту на сході України та їхніх сімей”, який впроваджує Міжнародна організація з міграції та реалізує у Львівській області Молодіжна організація “СТАН” за фінансової підтримки Європейського Союзу.